Nieuwe regelgeving op komst voor bedrijfswagens, laat je adviseren tijdens onze bedrijfswagenshow! Klik hier voor meer informatie.
Op Hemelvaartsdag (donderdag 9 mei) zijn onze vestigingen gesloten. Onze online showroom is uiteraard wel geopend. Bekijk hier ons aanbod. 
  • Advies op maat
  • Ruime voorraad
  • Uitgebreide garantiemogelijkheden
 
Top 5 nieuwste elektrische bedrijfswagens die in 2024 komen
Inhoud

Top 5 nieuwste elektrische bedrijfswagens die in 2024 komen

Patricia
Door Patricia in Elektrisch rijden op 03  april 2024
Vanwege de zero emissie zones die gepland zijn voor 2025, besluiten steeds meer ondernemers en bedrijven om over te stappen op elektrische bedrijfswagens. Ook in 2024 zullen er weer nieuwe modellen verschijnen op de markt voor elektrische voertuigen. In deze blog hebben we onze top 5 samengesteld van elektrische bedrijfswagens die in 2024 nieuw zullen zijn.


Maxus eDeliver7

De elektrische revolutie in de wereld van bezorgbusjes begint echt snel te gaan, en de Chinese fabrikant Maxus wil daar zeker een rol in spelen. Ze hebben vol trots de eDeliver7 gepresenteerd. De prijs begint vanaf €39.990 (excl. btw) voor de eDeliver 7 met een accupakket van 77 kWh. Met deze instelling kun je maximaal 320 km rijden op een volle accu. Wat opvalt is dat Maxus benadrukt dat je zelfs 485 km kunt rijden in stedelijke gebieden volgens de WLTP-cyclus.

De Maxus eDeliver 7 is niet zomaar een elektrisch bezorgbusje; het is een staaltje innovatieve technologie op wielen. Met een krachtig accupakket van 77 kWh en optioneel 88 kWh biedt dit indrukwekkende busje niet alleen een vermogen van 150 kW (205 pk), maar ook de mogelijkheid om in slechts 45 minuten op te laden via DC. Met een opmerkelijke actieradius tot 542 km* stelt de eDeliver 7 een nieuwe standaard voor elektrische voertuigen. Maar het gaat verder dan alleen de aandrijfkracht; met tot wel 8,7 m3 laadvolume, twee lengte- en twee hoogtevarianten en een indrukwekkend trekgewicht van 1.500 kg, biedt dit veelzijdige busje ongekende mogelijkheden voor ondernemers.
 
 

Ford e-Transit Custom

Een tijdje terug werd aangekondigd dat de nieuwe Ford Transit Custom niet alleen beschikbaar zou zijn als dieselversie, maar ook als plug-in hybride en volledig elektrische variant. Dit is de elektrische opvolger van Europa's bestverkochte bedrijfswagen. In mei 2022 onthulde Ford de gloednieuwe Transit Custom. Tegelijkertijd maakten ze kennis met een nieuw lid van de Ford-familie, de volledig elektrische E-Transit Custom. Ford meldt dat de elektrische E-Transit Custom tot 380 WLTP-kilometers kan rijden op een volle acculading. Ook qua trekvermogen doet hij niet onder voor de bestaande dieselversies van de Transit Custom. Hij kan namelijk tot wel 2.000 kilo trekken, met een laadvermogen tot 1.100 kg. En snel opladen? Geen probleem, dat kan met een snelheid tot 125 kW. Klanten kunnen kiezen tussen een elektromotor van 100 kW (136 pk) en een van 160 kW (217 pk), beide met een koppel van 415 Nm. Bovendien is de motor direct aan de vloer achterin gemonteerd.


Renault Trafic e-Tech

Een van de meest interessante toevoegingen aan de snel groeiende markt is de Renault Trafic E-Tech Electric. Dit vernieuwende voertuig zorgt niet alleen voor rijden zonder uitstoot, maar heeft ook verschillende handige functies en opties om aan de behoeften van verschillende bedrijven te voldoen. Laten we eens kijken naar de prijzen en specificaties van deze indrukwekkende elektrische bedrijfswagen. De Renault Trafic E-Tech Electric zal beschikbaar zijn in verschillende varianten om aan de diverse behoeften van ondernemers te voldoen. De startprijs zal € 41.000,- zijn. Met de elektrische Renault Trafic E-Tech kun je uiteraard overal in het stadscentrum komen. Deze elektrische Trafic heeft een rijbereik van ongeveer 295 kilometer. Met een lengte van 4,15 meter biedt de Trafic E-Tech 100% electric de beste laadruimte in zijn klasse. Het is nu eenvoudig om lange ladingen te vervoeren, met een laadvolume van 8,9 m3.
 
 

Mercedes e-Vito

Mercedes heeft de eVito flink verbeterd. Als je naar buiten kijkt, lijkt er niets veranderd te zijn. De bumpers, achterkant en zijkanten zijn precies hetzelfde gebleven als bij het vorige model. Maar de echte veranderingen zitten vanbinnen. De batterij is vernieuwd en heeft nu een bruikbare capaciteit van 66 kWh. De actieradius is aanzienlijk verbeterd. Afhankelijk van het model kan je nu tussen de 242 en 314 kilometer rijden volgens de WLTP-standaard. Ook het opladen gaat veel sneller. Standaard laad je met 50 kW, maar je kan ook kiezen voor 85 kW. In het gunstigste geval kan je de batterij van 10% tot 80% opladen in slechts 35 minuten. Dit werkt het beste als je de geüpgradede Mercedes eVito in de Drive Auto modus zet, zodat hij maximaal kan afremmen en energie kan terugwinnen. De motor levert 116 pk aan vermogen en heeft een maximumkoppel van 360 Nm. Vooral dat laatste is handig, omdat het direct beschikbaar is. Je kan kiezen tussen een korte (5,14 meter) of lange (5,37 meter) versie. In de korte versie kan je 6 kubieke meter meenemen, terwijl dit in de lange versie 6,6 kubieke meter is. Let wel op het gewicht, want de korte eVito kan maximaal 888 kilogram laden, terwijl de lange versie niet meer dan 853 kilogram mag dragen.